Webdesign & Joomla template udvikling
Hjemmesidens design og sidens brugervenlighed er afgørende for kundens interesse i dine produkter og budskaber. Kunden bruger kun få øjeblikke på at beslutte, om din Joomla CMS hjemmeside er overskuelig nok til at bruge tid på, eller om de skal søge videre. Førstehåndsindtrykket er derfor alt.
Typer af Joomla template designs
Vi kan enten grafisk designe og efterfølgende bygge en unik template fra bunden af, eller vi kan modificere en indkøbt eksisterende Joomla template, så den ender med at være unik.
Har I allerede et færdigt design (fx i form af en PSD), kan vi også konvertere det til en Joomla template.
En af de helt store fordele ved et CMS-system som Joomla er, at man nemt kan skifte design uden at ændre ved hjemmesidens indhold. Man kan nøjes med blot at opdatere Joomla hjemmesidens template uden at skulle have helt ny hjemmeside.
Webdesign og Joomla templates efter alle kunstens regler
Det er bestemt ikke tilfældigt, hvordan hjemmesidens design og template ser ud. Der skal tages højde for hjemmesidens primære budskaber, som skal fremhæves. Det gælder både størrelse, farver og områder. Selve designets stil skal relatere sig til emnet, være troværdigt og gerne bruge logofarver, så der er en rød tråd gennem hele hjemmesiden.
Øg dit salg med det helt rigtige Joomla design
Hos Toolmaster.dk har vi en analytisk tilgang til hjemmesidens design. Efter at have sat os ind i jeres virksomhed, jeres segment og jeres produkter, og analyserer vi os frem til designets behov, og bruger derefter værktøjer som wireframe, mock-up og farveassociation til at sikre et design af høj kvalitet. Først når hjemmesidens skelet, struktur og opbygning er afklaret, ses på farverne og den grafiske del. Det kalder vi ”behov og funktionalitet før design”, og herved undgår man at få en hjemmeside, som nok er flot, men som ingen alligevel kan finde ud af at bruge.
Især når det kommer til webshops, er brugervenligheden i designet altafgørende for resultatet på bundlinjen. Troværdighed, overblik og tydelige call-to-actions er her ekstra vigtige. Er kunden det mindste i tvivl eller forvirret, vælger de blot konkurrenten. Spørgsmålet er derfor, om du har råd til ikke at have et gennemtænkt grafisk design (template)?
Husk også en mobilversion af hjemmesiden
Mere end halvdelen af alle sidevisninger på internettet sker fra en mobilenhed. Det samme gælder køb i webshops. Det er i den grad fremtiden, end da så meget at Google har meldt offentligt ud, at de direkte straffer hjemmesiders søgemaskineoptimering (SEO), hvis de ikke enten har en mobilversion af hjemmesiden eller et såkaldt responsivt design. Toolmaster.dk udvikler også mobil-hjemmesider med responsivt design.
Kontakt Toolmaster.dk for yderligere information om webdesign og Joomla templates.